sun

lördag 5 mars 2011

Sjukvården

Bara för någon dag sen ringde kommunen till mig när jag var i skolan. Dem frågade vänligt om jag kunde svara på ett par frågar som handlade om vården. När jag fick frågan "Ska rökare betala sin egen vård?" Mitt svar blev ju såklart "absolut inte?, är man annorlunda bara för man röker eller?"
Dem tycker alltså att en rökare ska betala för sin vård, pga att "dem har själva valt att skada sig".
Men en fotboll spelare t.ex. han eller hon har ju valt att spela fotboll, om han eller hon nu bryter t.ex sitt ben, ska dem också betala för sin vård då? Det är precis samma sak tycker jag. Så jävla onödigt ämne att ta upp tycker jag. Alla ska väl ha rätt till samma vård eller?

Nu ska jag faktiskt ta och lägga mig. Ska kolla The last airbender och hoppas på att jag somnar snabbt. Imorgon är det ju en ny dag med nya äventyr. Vi hörs då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar